Klarna arrangerar Tillväxtjakten 2012 i samarbete med Nordic eCommerce Summit

Idag öppnar ansökan till Tillväxtjakten 2012, en utmärkelse som syftar till att utveckla e-handel. Tillväxtjakten arrangeras för andra året i rad av Klarna och i år i samarbete med Nordic eCommerce Summit. Vinnaren kommer att utses den 10 maj. Priset är mentorskap av experter och ledare inom e-handel, bland annat från Klarna, utbildning i regi av Nordic eCommerce Summit till ett värde av ca 45 000 kr, samt 50 000 kronor som stöd i uppstartsfasen.

Tillväxtjakten arrangeras för andra året i rad och instiftades förra året av Klarna. Målet med Tillväxtjakten är att lyfta innovativa affärsidéer inom e-handel och ge e-handlare större möjligheter att genomföra dem.

I Tillväxtjakten kan såväl etablerade e-handelsaktörer som entreprenörer i uppstartstankar delta. Det viktigaste är potentialen i verksamheten och en tydlig ambition att växa och utveckla e-handeln.

Vinnaren kommer att få ett pris som inkluderar mentorskap av experter och ledare inom e-handel, bland annat från Klarna, utbildning i regi av Nordic eCommerce Summit till ett värde av ca 45 000 kr, samt 50 000 kronor som stöd i uppstartsfasen. Utifrån de inkomna bidragen kommer tre finalister att utses. Finalisterna kommer att presentera sina affärsplaner för juryn under finalen. Finalisterna kommer efter finalen att presenteras på stora scenen under Nordic eCommerce Summit den 9 maj. En slutgiltig vinnare presenteras på Nordic eCommerce Summit den 10 maj.

- Förra året fick vi 76 bidrag till Tillväxtjakten. Det finns enormt många bra affärsidéer inom e-handeln och Klarna vill gärna bidra till att de utvecklas. Vi vet hur viktigt det är att få stöd, råd och kapital av någon som ser potential i det man gör, på samma sätt som när Klarna startade för sju år sen. Vi ser fram emot minst lika många bra bidrag till Tillväxtjakten i år, säger Magnus Fredin, President of Sales Europe på Klarna.

Tillväxtjakten startar idag och sista ansökningsdag är den 23 april.

Gå in på www.klarna.com/tillvaxtjakten för att medverka.

Eventuella skatter betalas av vinnaren.

För mer information om Tillväxtjakten kontakta:

Klarna:
Magnus Fredin, President of Sales Europe

Tel: 0765260027 eller email: tillvaxtjakten@klarna.com
www.klarna.se

För mer information om Nordic eCommerce Summit kontakta:

Nordic eCommerce Summit:
Sarah Wittbom, Marketing Manager

Tel: 0733 370 865 eller email: sara@nordicecommerceknowledge.se
www.nordicecommerceknowledge.se

Klarna är en av Europas ledande aktörer inom fakturabaserade betalningslösningar för e-handel. Bolaget grundades 2005 och erbjuder tre olika tjänster; Klarna faktura, Klarna konto och mobilbetalningslösningen Klarna mobil – trygga och enkla betalningslösningar som låter konsumenter betala efter att de fått sin vara.

Idag används Klarna av fler än 14 000 e-butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Nederländerna. Till Klarnas kunder hör bland andra Nelly, Cdon.com och Webhallen. Bolaget har totalt 600 anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Amsterdam, Berlin, Nürnberg, Köln och Tel-Aviv.

Om Nordice eCommerce Summit
Nordic eCommerce Summit och Nordic eCommerce Academy arrangeras av Nordic eCommerce Knowledge.

Taggar: