Klarna förstärker MQs webshop

Klarna har inlett ett samarbete med varumärkeskedjan MQ avseende betalningslösningar för e-handel. MQ vill utöka servicen i webshopen och inför nu Klarnas betalningslösning. Det innebär att MQs onlinekunder tryggt och enkelt kan betala via Klarna när de handlar i MQ Shop Online.

Den 14 oktober lanserade MQ webshopen MQ Shop Online. Nu väljer MQ att förstärka sitt erbjudande till onlinekunderna i samarbete med Klarna. MQs kunder kan nu välja Klarna faktura och betala först efter det att de har fått hem varan.

För Klarna är samarbetet en strategiskt viktig affär. MQ är en ledande aktör och modemarknaden på nätet är nu under kraftig tillväxt, kommenterar Klarnas vd Sebastian Siemiatkowski.

- Vi är glada över att MQ väljer oss som partner när de satsar på e-handel. Våra tjänster gör det möjligt för MQs kunder att handla lika tryggt på nätet som i den fysiska butiken genom att de får hem varan innan de betalar. Bland våra andra modekunder kan vi se att den tryggheten och flexibiliteten skapar merförsäljning och vi hoppas skapa mervärde också åt MQ, säger Sebastian Siemiatkowski

Trygghet och enkelhet viktigt för MQ
I MQ Shop Online hittar kunderna många välkända varumärken ur MQs sortiment. E-handeln ska fungera som ett komplement till MQs butiker och det är viktigt att kunderna uppfattar det som ett tryggt och flexibelt alternativ, förklarar Johan Elfner, VD MQ Holding AB.

- Vi valde Klarna som partner eftersom de erbjuder tjänster som kunderna uppfattar som trygga och enkla. Med Klarnas tjänster kan vi erbjuda kunderna en större valfrihet när de handlar hos oss, säger Johan Elfner.

För ytterligare information, kontakta:
Sebastian Siemiatkowski, VD Klarna
Tel.08-120 120 01
E-post:

Charlotta Karlsson, VD-sekreterare MQ
Tel. +46 736 844 114
E-post:
charlotta.karlsson@mq.se

Om MQ
MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 110 butiker och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se
www.MQ.se.

Klarna är en av Europas ledande aktörer inom betalningslösningar för e-handel. Företaget erbjuder tre betalningslösningar: Klarna faktura, Klarna konto, samt mobilbetalningstjänsten Klarna mobil. Genom sina tjänster levererar Klarna trygga och enkla betalningslösningar där konsumenterna betalar först efter det att de har fått varan. Klarna grundades 2005 och har idag cirka 8000 anslutna e-butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Holland. Klarna har kontor i Stockholm, Helsingfors, Nürnberg, Amsterdam och Oslo och har cirka 400 anställda. Till Klarnas kunder hör bland annat: Babyshop.se, Nelly, Scandinavian Photo, CDON.COM och Webhallen. För mer information, se: www.klarna.com.

Taggar: