Klarna lanserar unik mobilbetalningstjänst

Klarnas nya tjänst Klarna mobil skapar nya förutsättningar för försäljning av digitalt material på internet. Tjänsten har utvecklats för att förenkla försäljning av digitala tjänster on-demand genom att erbjuda lägre kostnader och en ökad räckvidd. Klarnas nya betalningstjänst kommer inom kort att lanseras i underhållningsbutiken CDON.COM.

- Enkla betalningar med sms har funnits länge men det har varit dyrt och i vissa fall krångligt för konsumenten. Därför har inte mobilbetalning utvecklats i högre utsträckning. Vi är stolta över att nu kunna erbjuda en mobilbetalningstjänst till en betydligt lägre kostnad där man enkelt via ett sms kan genomföra ett köp, säger Sebastian Siemiatkowski, VD för Klarna. Med sin nya tjänst vill Klarna hjälpa företag som säljer på nätet att öka sin försäljning. Med Klarna mobil kan företag erbjuda en alternativ och lättillgänglig betalningslösning till alla konsumenter som har en mobiltelefon. Tjänsten gäller oavsett abonnemangsform och företagets kunder kan snabbt och enkelt genomföra ett köp oavsett var de befinner sig. Klarna mobil gör det också möjligt för företag att öka lönsamheten i mobilbetalningar eftersom transaktionsavgifterna är minst 50 procent lägre jämfört med de tjänster som finns tillgängliga idag. CDON.COM kommer inom kort att lansera Klarna mobil som betalningslösning för sina tjänster On Demand. - CDON.COM:s försäljning av underhållning som laddas ner direkt till datorn ökade kraftigt under 2009. Klarnas unika mobilbetalningstjänst är viktig för en fortsatt positiv utveckling, säger Mikael Olander, VD på CDON.COM. Klarna erbjuder sedan tidigare faktura som betalningslösning för e-handel och tjänsterna Fakturera mig och Klarna konto finns idag hos drygt 5000 e-butiker i Norden. Klarna har höga förväntningar på den nya tjänsten berättar Sebastian Siemiatkowski. - Klarna mobil har fått ett väldigt positivt mottagande och det är många internetbaserade företag som är intresserade av tjänsten, däribland Spotify, som provar tjänsten nu. Redan idag bidrar Klarnas trygga och enkla betalningslösningar till ökad försäljning för våra anslutna e-butiker. Klarna mobil innebär en ny, enkel och kostnadseffektiv tjänst som gör detta möjligt i ännu större utsträckning, säger Sebastian Siemiatkowski.

Taggar: