Klarna utnämnt till mest innovativa företag av GP Bullhound

Vid den årliga Media Momentum Awards som arrangeras av investmentbanken GP Bullhound, och som detta år ägde rum i Stockholm, vann Klarna utmärkelsen “Most Innovative Company”. Niklas Adalberth, vice vd på Klarna, fick därmed för andra året i rad ta emot utmärkelser på Media Momentum Awards för Klarnas räkning.

GP Bullhound, som är en ledande investmentbank inom teknikbranschen med inriktning mot bland annat internet och digital media, mjukvara samt miljöteknik, lyfter i och med utmärkelsen fram Klarna som det mest innovativa internet- och ehandelsföretaget i Europa.

­– Vi har lagt mycket kraft och energi på att utveckla Klarna Checkout till marknadens absolut bästa och mest innovativa betalningslösning för e-handel. Utmärkelsen från GP Bullhound tillsammans med alla positiva omdömen vi får från både e-handlare och konsumenter visar att vi är på väldigt god väg, säger Niklas Adalberth, vice vd på Klarna.

För mer information kontakta:
Claes Tellman, Kommunikationschef Klarna

Om Klarna AB

Klarna erbjuder säkra och smidiga betalningslösningar till över 15 000 e-butiker och över 9 miljoner kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland, Österrike och Nederländerna. Klarna grundades 2005 med idén att skapa en problemfri betalningslösning som skulle tillåta köpare och säljare att interagera enkelt och tryggt vid handel på nätet. Klarna gör detta genom att låta kunden få varorna först och betala efteråt, medan vi bär kredit- och bedrägeririsken för handlarna. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag och har på bara sju år vuxit till 800 anställda i 8 länder. Klarnas omsättning 2012 var knappt 1,2 miljarder SEK.