Klarna vann utmärkelsen Billion Dollar Company

Klarna vann utmärkelsen Billion Dollar Company av GP Bullhound, en ledande investment bank inom teknikbranschen, i samband med evenemanget Riskkapital 2012 den 19 april 2012 i Stockholm.

GP Bullhound tillkännagav samma kväll även sin årliga lista med de mest intressanta tillväxtföretagen i den nordiska digitala ekonomin, GP Bullhound Digital Champions 2012 Nordic som Klarna kvalade in på.

”Vi är mycket glada och stolta över att ha blivit utsedda till the Billion Dollar Company av GP Bullhound och att komma med på listan GP Bullhound Digital Champions 2012 Nordic. Det är en bekräftelse på att Klarna verkligen är på väg att bli ett globalt företag – ett resultat av vår kontinuerliga internationella tillväxt samt våra planer på ytterligare expansion till nya marknader under 2012. Utmärkelsen sporrar oss att fortsätta vår utveckling mot att bli det mest friktionslösa betalningsalternativet när du handlar på internet”, säger Victor Jacobsson Affärsutvecklingschef och en av Klarnas grundare.

Juryn som utsåg vinnaren bestod av en panel med välrenommerade entreprenörer. Kriteriet för att bli utnämnd till Billion Dollar Company är ett bolag som är ledande inom sitt segment, lokalt eller globalt, och i en position där man nu dominerar inom en stor och viktig marknadsnisch.

För ytterligare information:
Elias Carlsson
E-post: press@klarna.com

Klarna erbjuder enkla och trygga betalningslösningar för e-butiker i Europa. Klarna grundades år 2005 för att göra handeln på nätet tryggare, enklare och roligare. Kärnan i Klarnas tjänster är konceptet betalning efter leverans, vilket låter konsumenten få varan först och betala sedan. Klarna tar samtidigt kredit- och bedrägeririsken från sina anslutna e-butiker. Målet är att säljare och köpare världen över ska kunna handla med varandra – helt friktionsfritt. I dag har Klarna mer än 14 000 anslutna e-butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Nederländerna. För mer information, besök www.klarna.com/press