Klarnas vd blev Årets ledare 2010

Klarnas vd Sebastian Siemiatkowski har utsetts till Årets ledare 2010 av rekryteringsnätverket Adecco 4potentials. Siemiatkowski belönades för ett framgångsrikt ledarskap som bygger på förmågan att skapa delaktighet och frammana entreprenörskap i företaget. Han tilldelades utmärkelsen vid en ceremoni i Stockholm den 29 november.

- Det känns mycket hedrande, och framför allt kul att företagets framgång ses i ljuset av medarbetarnas viktiga bidrag. Det är medarbetarnas driv och initiativförmåga som har tagit Klarna så här långt och jag kommer fortsätta att verka för att företaget präglas av ett brett engagemang, säger Sebastian Siemiatkowski, vd på Klarna.

Adecco 4potentials, rekryteringsnätverk för unga talanger, har utsett Klarnas vd Sebastian Siemiatkowski till Årets ledare 2010. I motiveringen framhölls bland annat att Siemiatkowski med ett pragmatiskt ledarskap har utvecklat en lovande affärsidé till ett framgångsrikt företag.

Klarna, som Sebastian Siemiatkowski grundade 2005 tillsammans med Victor Jacobsson och Niclas Adalberth, är idag en av Europas ledande aktörer inom betalningslösningar för e-handel. Klarna har 2010 expanderat verksamheten utanför Norden till Holland och Tyskland, och sysselsätter idag cirka 400 personer.

Adecco 4potentials utmärkelse Årets ledare tilldelas en ung ledare som har visat ett framåtblickande ledarskap och med sitt ledarskap bidrar till att medarbetarna utvecklas. Bland de nominerade finns unga, svenska ledartalanger och vinnaren utses av en jury som består av Sveriges ledande talangscouter samt juryns ordförande Fredrik Andersson, vd 4potentials.

Sebastian Siemiatkowski tog emot utmärkelsen Året ledare 2010 på Adecco 4potentials Executive Summit den 29 november på Marriott Hotel, Stockholm.

För ytterligare information, kontakta:
Sebastian Siemiatkowski, vd Klarna
Tel.08-120 120 01
E-post:

Klarna är en av Europas ledande aktörer inom betalningslösningar för e-handel. Företaget erbjuder tre betalningslösningar: Klarna faktura, Klarna konto, samt mobilbetalningstjänsten Klarna mobil. Genom sina tjänster levererar Klarna trygga och enkla betalningslösningar där konsumenterna betalar först efter det att de har fått varan. Klarna grundades 2005 och har idag cirka 8000 anslutna e-butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Holland. Klarna har kontor i Stockholm, Helsingfors, Nürnberg, Amsterdam och Oslo och har cirka 400 anställda. Till Klarnas kunder hör bland annat: Babyshop.se, Nelly, Scandinavian Photo, CDON.COM och Webhallen. För mer information, se:
www.klarna.com.

Taggar: