Kreditor erbjuder fakturalösningar för e-handel via mobiltelefonen

E-handelsleverantören Panagora och barnbutiken Babyshop.se avtalar med Kreditor om att erbjuda Kreditors fakturalösningar för e-handel via mobiltelefonen.

Först ut av Kreditors kunder att erbjuda betalning för nätinköp med faktura via mobiltelefonen är Babyshop.se. Babyshop.ses kunder kan betala sina e-handelsinköp och använda Kreditors betalningslösning Fakturera mig med sin iPhone. – Det här är otroligt roligt och spännande. För Kreditor är det viktigt att kunna erbjuda lösningar som är trygga och enkla och stöder nätinköp när, var och hur som helst. Vi ser en stor potential för e-handel via mobiltelefonen, säger Sebastian Siemiatkowski, VD på Kreditor. Kreditors tjänster är anpassade för e-handel med alla typer av mobiltelefoner. Som ledande leverantör av betalningslösningar för e-handeln, så är det en självklarhet för Kreditor att erbjuda kunderna möjlighet till säker betalning via mobiltelefonen. Babyshop.se säljer barnkläder och babyartiklar på nätet och har en shoppinglösning helt anpassad för iPhone. Panagora, leverantör av e-handelssystem för detaljhandels- och modebranschen, ligger bakom satsningen. – Panagoras förslag om en e-handelslösning för iPhone är en självklar satsning för oss. Vi vill ligga i framkant vad gäller tekniska lösningar för e-handeln. Vi ser vår nya satsning som en service till våra kunder som nu får möjligheten att handla från babyshop.se var och när som helst, säger Marcus Tagesson, VD på Babyshop.se. Babyshop.ses kunder kan sedan tidigare betala med Kreditors betalningslösning Fakturera mig när de handlar i nätbutiken. Till fördelarna med Kreditors fakturalösning hör att man betalar i efterskott samt har möjlighet att dela upp betalningen.