Kreditor i nordisk affär med CDON

CDON, Nordens största underhållningsbutik på nätet, avtalar med Kreditor om att erbjuda Kreditors fakturalösningar till sina kunder. Affären innebär att Kreditors betalningslösningar Fakturera mig och Dela upp betalningen finns på CDONs nätbutiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

– Det här är en strategiskt viktig affär för oss, och vi är mycket glada över att CDON väljer Kreditors lösningar, säger Sebastian Siemiatkowski, VD på Kreditor. Konsumenter som e-handlar kan nu använda Kreditors fakturalösningar i totalt cirka 4000 svenska nätbutiker. CDON erbjuder Fakturera mig och Dela upp betalningen i samtliga sina internetbutiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland. – Med Kreditors fakturalösningar får våra kunder ett tryggare, enklare och mer flexibelt sätt att betala sina inköp på. Kreditors lösningar är helt anpassade efter våra kunders behov, och vi är övertygade om att detta kommer att leda till nöjdare och mer lojala kunder och även en ökad försäljning för oss, säger Mikael Olander, VD på CDON. CDON säljer produkter för över en miljard kronor om året (2008). CDONs kunder får många fördelar med de nya betalsätten, så som personlig telefonservice, längre betalningstider, möjlighet att dela upp betalningen och inte minst möjlighet att samla alla sina köp på internet på en månadsfaktura, om man väljer att betala sina inköp med Kreditors Fakturera mig eller Dela upp betalningen. Idag har över 100 000 svenskar ett konto hos Kreditor. – Kreditors kontokunder e-handlar cirka fem gånger mer än den genomsnittlige svensken, så det är klart att vi ser ett stort värde i att nu kunna erbjuda betalningslösningarna Fakturera mig och Dela upp betalningen, säger Mikael Olander.