NA-KD går globalt med Klarna

Läs original

Stockholm, 20 juni, 2018 – Modesajten NA-KD fortsätter sin tillväxtresa och lanserar Klarna som betalningslösning i Storbritannien, Nederländerna och Österrike. Klarna och NA-KD har samarbetat framgångsrikt i Sverige, Norge och Finland sedan starten 2016, och från och med förra året inkluderar samarbetet även Tyskland. Detta kommer i en tid när Klarna fortsätter att erbjuda sina smidiga produkter globalt med målet att skapa framtidens betalnings- och shoppingupplevelse.

NA-KD säljer kläder, skor, accessoarer, smink och allt annat inom kvinnligt mode med fokus på det egna varumärket. 2017 års tillväxt landade på 150 % jämfört med föregående år, med en omsättning på 403 miljoner kronor. NA-KD och Klarnas samarbete sträcker sig tillbaka till 2016 när NA-KD.com lanserades. Sedan NA-KD började samarbeta med Klarna i Tyskland förra året har konverteringen ökat med över 50%.

“Vi växer snabbt på alla våra marknader och våra partners är en kritisk del för att vi ska kunna säkerställa fortsatt tillväxt. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda en enkel och friktionsfri e-handelsupplevelse. Klarna har jag personligen samarbetat med i många år, och med NA-KD sedan 2016, och är fortsatt lika imponerad över hur de levererar i konvertering tack vare deras smidiga och kundtillvända lösningar. E-handeln blir allt mer konkurrensutsatt och vår främsta prioritet för 2018 är internationell tillväxt, därför är Klarna en av våra viktigaste partners när vi ska etablera oss på nya viktiga marknader”, säger Jarno Vanhatapio, grundare och VD på NA-KD.

Kunder ställer allt högre krav på smidiga betalningslösningar och Klarna har genom sin enkla och friktionsfria lösningar varit ett viktigt element i NA-KDs tillväxt. På Klarna är kundupplevelsen alltid i fokus och genom att erbjuda flexibla finansierings- och betalningsalternativ till konsumenterna hjälper Klarna handlare att skapa en smidig shoppingupplevelse.

“På Klarna är vi imponerade över NA-KDs framfart och stolta över att sedan start varit en faktor som möjliggör deras kraftiga tillväxt. Extra kul är det att vi har samarbetat med Jarno i många år och att det är hans andra stora satsning där han väljer Klarna. Att NA-KD väljer oss när de går in på nya marknader är självklart ett styrkebesked för hur väl våra tjänster fungerar över hela Europa. Med NA-KDs framåtlutade strategi och vårt gemensamma fokus på kundupplevelsen ser jag fram emot att utvidga vårt samarbete till nya marknader”, säger Sebastian Siemiatkowski, grundare och VD på Klarna.

Samarbetet rullas ut under sommaren med start i Storbritannien och innebär att NA-KD-kunder i Storbritannien, Nederländerna och Österrike, kommer att dra nytta av Klarnas smidiga kassalösning, Klarna Checkout. När kunderna gör ett köp räcker det med att ange e-postadress och postnummer, istället för komplicerade inloggnings- och kortuppgifter. Om de har handlat med Klarna tidigare räcker med ett klick.

Klarna
Johanna Nyman, Senior Manager Communications & PR

NA-KD
Jarno Vanhatapio
jarno@na-kd.com

Klarna är en av Europas ledande betalningsleverantörer, och en nyligen licensierad bank, som vill revolutionera betalningar för både konsumenter och handlare. Företaget grundades i Stockholm 2005. Klarna erbjuder konsumenter möjligheten att betala nu, betala senare eller dela upp betalningen över tid, vilket ger en enkel, säker och smidig köpupplevelse. Klarna har idag 90 000 anslutna handlare. Klarna har 2 000 anställda och är verksamt i 14 länder.

Om NA-KD
NA-KD är ett globalt online direct-to-consumer (DTC) varumärke för kvinnor som ger trendiga millennials tillgång till moderiktiga och prisvärda kläder. Dessa marknadsförs framförallt genom influencers på sociala medier. NA-KD grundades 2015 av serieentreprenören Jarno Vanhatapio. Efter bara två år är NA-KD redan ett av de mest omnämnda bolgen på Instagram inom globalt mode online, främst i Sverige och Tyskland, med en mycket skalbar modesamarbetsplattform med stjärninfluencers. För fjärde kvartalet under NA-KDs andra hela verksamhetsår (2017) hade bolaget en omsättnings run-rate om nästan SEK 600, motsvarande en tillväxt om 150% jämfört med 2016. NA-KD backas upp av investerare som Northzone, eEquity och Partech.

Taggar: