Webbentreprenören Gary Vaynerchuk på exklusivt Sverigebesök

Klarna och Nordic eCommerce Knowledge meddelar att den amerikanska webbentreprenören Gary Vaynerchuk i vår besöker Stockholm för att medverka som huvudtalare på Nordic eCommerce Summit. Under ett tvådagarsbesök kommer Vaynerchuk att arrangera en vinprovning, boksignering och föreläsa om hur man bygger en framgångsrik affär på nätet med hjälp av sociala medier.

4-5 maj 2011 går Nordic eCommerce Summit av stapeln i Stockholm. En av årets huvudtalare är den amerikanska webbentreprenören Gary Vaynerchuk som i samband med konferensen gör sitt första besök till Sverige.

-  Vi är mycket glada över att Gary Vaynerchuk väljer att göra sitt första Sverigebesök som föreläsare på Nordic eCommerce Summit. Vår ambition är att arrangera Nordens främsta konferens för e-handlare med initierade föreläsare och de senaste trenderna, säger Magnus Fredin, President of Sales Europé på Klarna.

Gary Vaynerchuk är känd för att med hjälp av sociala medier lyckats förvandla familjens lilla spritbutik till en framgångsrik onlinebaserad vinbutik. Med säregna webb-tv-program har Vaynerchuk etablerat sig som både en vinprofil, bästsäljande författare och eftertraktad föreläsare inom sociala medier. Idag följer drygt 800 000 personer Vaynerchuk på Twitter.

På Nordic eComerce Summit den 5 maj kommer Gary Vaynerchuk att prata om hur entreprenörer med liten budget kan bygga en framgångsrik affär på nätet med hjälp av sociala medier. Vaynerchuk kommer även att erbjuda en exklusiv vinprovning för konferensens middagsgäster samt arrangera en boksignering för konferensens besökare.

Nordic eCommerce Summit arrangeras den 4 och 5 maj på Stockholm Waterfront av Nordic eCommerce Knowledge samt Klarna, Wipcore och Posten. Konferensen är en mötesplats för e-handlare och e-handelsleverantörer i Sverige och Norden. Välrenommerade föreläsare talar om trender och strategisk samt operativ kunskap. I år kommer bland annat surfplattor, onlinebaserade spel och internationaliseringens betydelse att analyseras och presenteras.

För ytterligare information, kontakta:
Magnus Fredin, President of Sales Europé Klarna
Tel.08 - 120 120 27
E-post: press@klarna.com

Klarna är en av Europas ledande aktörer inom betalningslösningar för e-handel. Företaget erbjuder tre betalningslösningar: Klarna faktura, Klarna konto, samt mobilbetalningstjänsten Klarna mobil. Genom sina tjänster levererar Klarna trygga och enkla betalningslösningar där konsumenterna betalar först efter det att de har fått varan. Klarna grundades 2005 och har idag cirka 8000 anslutna e-butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Holland. Klarna har kontor i Stockholm, Helsingfors, Nürnberg, Amsterdam och Oslo och har cirka 400 anställda. Till Klarnas kunder hör bland annat: Babyshop.se, Nelly, Scandinavian Photo, CDON.COM och Webhallen. För mer information, se: www.klarna.com.

Taggar: