IF VÄLJER KLIKKI SOM SÖKMARKNADSFÖRINGSPARTNER

Report this content

Försäkringsbolaget If, nordens ledande skadeförsäkringsbolag, meddelar idag att man har valt det nordiska internetmarknadsföringsbolaget Klikki som partner för hantering och utveckling av bolagets sökmarknadsföring.

Mot bakgrund av att sök etablerat sig som en allt viktigare sälj- och marknadsföringskanal inom skadeförsäkringsbranschen har If genomfört en upphandling för att hitta en stark partner som kan bidra till att utveckla bolagets strategi iför att öka synlighet i sökmotorer såsom Google och Yahoo. - Klikki är en duktig och dedikerad byrå som vi hoppas skall kunna hjälpa oss lyfta vår sökmarknadsföring ytterligare några steg, säger Jennie Blixt, SEM-ansvarig inom If. Klikki har kompetens inom såväl sökmotoroptimering och sökordsannonsering som vi är i behov av och ser nyttan av att ta ett helhetsgrepp inom området. Klikkis erbjudande inom sök innefattar ett angreppssätt för att integrera sökmotoroptimering med betald sökordsannonsering med syfte att uppnå maximalt resultat av sökkanalen. Detta sker bl a genom löpande sökbeteendeanalys, integrerade projektgrupper samt koordinerad optimering via egenutvecklad och tredjepartsteknik. - Vi är mycket stolta över att få inleda ett samarbete med den ledande aktören inom skadeförsäkringsområdet i Norden. Internet är en kraftigt ökande kanal för försäljning av försäkringslösningar vilket kommer göra sökmarknadsföring allt viktigare för branschens aktörer, säger Mattias Falkendal, vd på Klikki. För mer information, vänligen kontakta: Mattias Falkendal, vd, Klikki, +46 70 653 06 98 Jennie Blixt, SEM-ansvarig, If, +46 70 684 78 58 Om Klikki Klikki är ett nordiskt internetmarknadsföringsbolag med kontor i Stockholm, Piteå, Helsingfors och Tallinn. Företaget erbjuder tjänster inom fyra huvudområden: Klkki Search – Sökmarknadsföring (SEM) och Sökmotoroptimering (SEO), Klikki Media – Displayannonsering & Annonsnätverk, Klikki Analytics – Webbanalys och Rapportering samt Klikki Plus – Strategiska konsulttjänster inom internetmarknadsföring och försäljning. Företaget är ett Google Adwords Qualified Company samt Google Analytics Authorized Consultant. Bolaget ägs av Rite Ventures samt grundarna. För mer information, besök www.klikki.com. Om If If är Nordens ledande skadeförsäkringsbolag med cirka 3,6 miljoner kunder. If har 6 900 anställda och ägs av finländska Sampokoncernen. För mer information, besök www.if.se

Taggar: