KLIKKI REKRYTERAR NORDISK FÖRSÄLJNINGSCHEF FRÅN TELENOR

Klikki, nordens ledande bolag inom internetmarknadsföring, meddelar idag att man rekryterar Anders Nygren, tidigare Försäljningschef egna kanaler och ansvarig för Prepaid inom Telenor, till en central roll som nordisk försäljningschef.

Klikki fortsätter sin tillväxt och meddelar idag att man rekryterat Anders Nygren, tidigare Försäljningschef egna kanaler och ansvarig för Prepaid inom Telenor. Anders har inom Klikki tillträtt rollen som nordisk försäljningschef med ansvar för att utveckla företagets försäljningsorganisation och erbjudande för Sverige, Norge, Finland och Danmark.

- Klikki har haft en fantastisk utveckling med en omsättningsökning från 20 msek till 130 msek på tre år och nu är det dags för att ta nästa steg i bolagets utveckling, sager Mattias Falkendal, vd för Klikki. Med denna rekrytering förstärker vi vår ledningsgrupp ytterligare och skapar goda förutsättningar för en ännu starkare tillväxt i norden.

Klikkis erbjudande innefattar ett unikt angreppssätt för att integrera Sökmarknadsföring och Displayannonsering med syfte att uppnå maximal synlighet och ökad försäljning i digitala kanaler.

- Jag är imponerad av vad Klikki åstadkommit i Sverige och Finland hittills och tror att mina erfarenheter av att driva försäljning och leda större organisationer ska kunna bidra till en fortsatt framgångsrik utveckling, säger Anders Nygren. Dessutom hoppas jag att mina år inom telekom kan bidra till att Klikki tar ett ännu starkare grepp om den tydliga trend mot ett mobilt internetbeteende som finns idag.

Anders har en gedigen bakgrund inom verksamhetsutveckling och försäljning under sina 10 år inom telekom. Han har haft ett antal ledande roller inom Campuz Mobile, Vodafone och Telenor, bland annat som försäljningschef för helägda kanaler med en organisation med ca 500 medarbetare.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Falkendal, vd, Klikki, +46 70 653 06 98
Anders Nygren, nordisk försäljningschef, Klikki, +46 73 369 00 06

Om Klikki
Klikki är ett nordiskt internetmarknadsföringsbolag med kontor i Stockholm, Piteå, Helsingfors och Tallinn. Företaget erbjuder tjänster inom tre huvudområden: Klikki Search – Sökmarknadsföring (SEM) och Sökmotoroptimering (SEO), Klikki Media – Displayannonsering & Annonsnätverk samt Klikki Analytics – Webbanalys och optimering. Företaget är ett Google Adwords Certified Company samt Google Analytics Certified Company. Bolaget ägs av Rite Ventures samt grundarna. För mer information, besök www.klikki.com.

Taggar: