• Klimator/

Styrelsen och verkställande direktören i Klimator AB (publ) offentliggör härmed årsredovisning för räkenskapsåret 2021

Årsredovisningen med tillhörande revisionsberättelse finns tillgänglig på bolagets och Spotlights hemsida (www.klimator.se och www.spotlightstockmarket.se).

Klimator är ett svenskt mjukvarubolag med över 30 års forskningsbakgrund från tillämpad vägklimatologi. Bolaget har två patenterade innovationer - Dataplattformen Road Condition Data (RCD) som med hög precision kan göra prognoser över vägväder i realtid och upp till 18 timmar fram i tiden, samt sensorteknologin AHEAD som i realtid kan avgöra framförvarande vägs förhållanden. Klimators syfte är att bidra till säkrare vägar och öka tillgängligheten av självkörande funktioner. Under 2020 förvärvades HedeDanmarks affärsverksamhet inom uppkopplade sensorer (IoT) för att bredda och förstärka Klimators produktportfölj.