KLIPPANS ACKORD HAR VUNNIT LAGA KRAFT OCH EMISSIONEN GENOMFÖRS

KLIPPAN ABs och KLIPPAN Mölndal ABs ackordsförslag fastställdes den 3 respektive 4 november 2005 genom beslut av Helsingborgs respektive Mölndals tingsrätt. Dessa beslut har nu vunnit laga kraft. Den tidigare beslutade men uppskjutna nyemissionen på cirka 200 Mkr har under rekonstruktionen kommit att garanteras fullt ut. Ett villkor för garantin har dock varit att ackordet skulle fastställas av tingsrätterna och besluten vinna laga kraft såsom skett enligt ovan. Det innebär således att KLIPPAN under december 2005 kommer att kunna genomföra den tidigare uppskjut-na, numera fullt garanterade, nyemissionen. Sedan rekonstruktionen sålunda givit förutsättningar för att skapa ett starkt och lönsamt KLIPPAN kommer rekonstruktionsförfarandet att avslutas per den 2 december 2005. Från nämnda datum återgår KLIPPAN till sedvanliga förhållanden innebärande att alla särskilda regleringar och begränsningar som gällt under förfarandet upphör. KLIPPAN AB Thomas Billing VD För information, kontakta verkställande direktör Thomas Billing, tel 0435-291 01 eller Advokat Guy Lofalk, telefon 08-22 09 00.