MBL-förhandlingar inleds angående avveckling av legoarkning av kartong i Mölndal

Verksamheten inom KLIPPAN AB har genomgått ett genomgripande omstrukturerings-arbete under året, bl a kommer papperstillverkningen i Mölndal att vara avvecklad under december. Detta innebär att KLIPPAN lämnar det fullbestrukna produktområdet och koncentrerar sig till de tre områdena: Färgat papper, Grafiskt papper och Specialpapper. Flyttningen av det färgade sortimentet från Mölndal till produktionsenheterna i Klippan och Lessebo har framgångsrikt genomförts under hösten. Den kvarvarande verksamheten i Mölndal är legoarkning av kartong vid Board Service Center (BSC). I det fortsatta arbetet med att reducera KLIPPANs totala kostnadsnivå har denna verksamhet varit föremål för fortsatta diskussioner och utredningar. Dessa har emellertid resulterat i att KLIPPANs styrelse fattat beslut om att inleda MBL-förhandlingar med de fackliga organisationerna om avveckling av legoarkning av kartong under 2006 i Mölndal. KLIPPAN AB Thomas Billing Verkställande Direktör Ytterligare upplysningar lämnas av Thomas Billing, tel 0435-291 01. KLIPPAN AB 264 23 Klippan Tel 0771 11 00 00, Fax 0435 109 92, www.klippan-paper.se Bolagets säte: Klippan. Bolaget är publikt, org nr 556 360-1821