KLIPPAN AB - på nya poster

KLIPPAN AB - på nya poster Ledningsgruppen Anders Ljunge har anställts som ekonomidirektör och medlem av företagets ledningsgrupp fr o m den 1 oktober 2004*. Ljunge är född 1948 och är jur kand och civilekonom. Han har innehaft ett flertal ledande befattningar inom ekonomi- och finansområdet i såväl Sverige som utomlands och kommer närmast från Stenqvist International AB i Helsingborg, där han varit ekonomi- och finanschef. Marknad och Försäljning Holland Max Peters, född 1968, har anställts som ny försäljningschef för Holland och Belgien fr o m den 1 oktober 2004. Han kommer att rapportera till chefen för Klippan Tyskland, Bernd Pusnik, som tillika kommer att upprätthålla befattningen som VD för det holländska bolaget. Peters kommer närmast från befattningen som försäljningschef hos Schneider Papier Benelux. *) med reservation för mellankommande MBL-förhandlingar. För vidare information kontakta verkställande direktören Ragnar Quarnström, tel 0771-11 00 00 eller 070 600 32 21. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/17/20040917BIT20090/wkr0001.pdf Pdf-version