KLIPPAN rationaliserar

KLIPPAN rationaliserar Efter förvärvet av pappersbruket i Mölndal och övertagandet av rörelsen i skotska Caldwells under 2002 ges möjlighet till ytterligare rationaliseringar inom koncernen. Styrelsen för KLIPPAN AB har därför fattat beslut om rationalisering av verksamheten vid bruken i Klippan, Lessebo och Mölndal i Sverige samt Caldwells i Skottland. Bolaget räknar med att spara 35 MSEK på årsbasis och sammanlagt 103 befattningar kommer att avvecklas. MBL-förhandlingar inleds inom kort. KLIPPAN AB [REMOVED GRAPHICS] Bengt Östensson Verkställande Direktör För vidare information kontakta Bengt Östensson, tel 0435 291 01 eller mobil 070 595 86 27 KLIPPAN är en ledande producent av specialpapper för den grafiska industrin med en total kapacitet om 240.000 ton per år. Produktionen sker vid de tre svenska bruken i Klippan, Lessebo och Mölndal samt i skotska Caldwells. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/15/20030715BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/15/20030715BIT00060/wkr0002.pdf