Klövern tar första spadtag för 205 nya bostäder på Tyresö

Klövern byggstartar 205 nya hyreslägenheter på Tyresö i Stockholm. Tillsammans med Tyresö kommunfullmäktiges ordförande Anders Linder(s), Klöverns VD Rickard Langerfors, och byggentreprenör 2xA:s VD Thomas Carlsson berättar vi mer om detta projekt torsdag 11 april.

”Södergården på Tyresö är vårt tredje spadtag på mindre än en månad. Med Södergården tillför vi Stockholm 205 nya lägenheter. Framåt ökar vi takten med byggstarter för närmare 1 200 bostäder i år och redan 2027 en byggstartstakt om över 2 500 bostäder årligen”, säger Rickard Langerfors, VD för Klövern.

Projektet Södergården ligger i populära Trollbäcken på Tyresö endast 22 minuter från Gullmarsplan med buss utanför huset. Södergårdshusen har en varierande och ljus färgsättning i ett lummigt område med småhus och villor. Lägenheterna är inflyttningsklara 2026.

Klöverns nästa projekt på Tyresö med planerad byggstart i höst ligger i anslutning till natursköna Tyresö golfklubb, i ett av kommunens mest attraktiva lägen. Klöverns nästa byggstart sker i Kista med 400 lägenheter i Kista Square Garden.

Spadtag Södergården

När:               Torsdag 11 april kl. 11.30 - 12.30

Plats:             Vendelsövägen 81

Hur:               Spadtagsceremoni och möjlighet till intervjuer, enklare lunch

Om projektet. Här bygger vi 205 lägenheter fördelat på 3 huskroppar. Stor gemensam innergård mellan husen med ett underliggande gemensamt garage. Det finns kommersiella lokaler i två av husen.

För mer information:

Anna Trane, Kommunikationschef Klövern, 0708 84 74 69