Inlands ägare träffar facket

Report this content

Ägare, ledning och fack vid Inlands Kartongbruk har nu tagit del av arbetstagarkonsultens rapport som granskat underlagen inför det kommande beslutet om brukets framtid. Vid dagens MBL-information beslutades att fack och Jesper Jörgensen, Nordeuropachef tillika ägarnas representant, skall träffas fredagen den 16 mars. Därefter är det ägarnas och ledningens avsikt att fatta beslut om brukets framtid.

De fackliga företrädarna har begärt ett möte med ägarna för att presentera ett förslag om hur de bedömer att Inlands Kartongbruk eventuellt skulle kunna drivas vidare. Mötet kommer att äga rum på fredag den 16 mars i Lilla Edet.

- Ägarna har under denna process varit måna om att vara öppna och tillmötesgående. Därför är man också beredd att ta del av och utvärdera det förslag som facket tagit fram. Vi vet att frågan om Inlands framtid väcker starka känslor. Samtidigt gör vi stora förluster varje dag. Det tjänar vare sig ägare eller anställda på. Därför är det viktigt att nu snabbt komma till beslut, säger Åke Andersröd.

Nästa MBL-förhandling är bestämd till den 16 och 19 mars.

För ytterligare information:

Åke Andersröd, platschef