• Knorr/

Glenn Hysén och Claudia Galli Concha tar fram matkassar i samarbete med Knorr

Report this content

För många kräver måndagar lite extra omtanke och kärlek. Det har Knorr tagit fasta på i sitt nya samarbete med Glenn Hysén och Claudia Galli Concha. Deras personliga matkassar med temat ”Äntligen måndag” finns nu tillgängliga i begränsad upplaga för medlemmar på Middagshjälpen.se.

Efter helger med sovmorgnar, tid att umgås och god mat är sällan måndagar särskilt välkomna. Med Knorrs två matkassar, som är signerade Glenn Hysén och Claudia Galli Concha, är målet att göra måndagarna godare.

Glenn Hysén var tidigare fotbollsproffs och är numera mest känd som expertkommentator. Just nu är han högaktuell i årets säsong av Let’s Dance på TV4.

– Jag gillar måndagar! För att starta veckan, gillar jag att äta en god måltid och ha en härlig iskall öl till, den måste verkligen vara iskall, och helst en Newcastle brown ale, säger Glenn Hysén.

Claudia Galli Concha är skådespelerska och komiker. Hon är just nu aktuell som Erica Falck i filmatiseringen av Camilla Läckbergs böcker. Hon syns också varje söndag i Kanal 5 och den nya humorserien ”Äntligen helg”.  I deras personliga matkassar finns recept, ingredienser och något personligt utvalt som ska göra din måndag ännu bättre.

– Vi vet att god mat kan vara avgörande för om en dag blir bra eller dålig, och en bra start på veckan tycker vi att alla är värda. Glenns och Claudias matkassar är ett perfekt sätt att sätta guldkant på måndagarna, säger Pernilla Kvarmans, Senior Brand Manager på Unilever.

Matkassarna innehåller bland annat Knorrs nya såser - Gräddsås, Steak Sauce, Brunsås och Béarnaisesås. En färdig sås är ett enkelt sätt att sätta göra måndagens middag godare och lyxigare på ett enkelt sätt. Glenn och Claudias matkassar finns i en begränsad upplaga för medlemmar på Middagshjälpen.se.

Besök Middagshjälpen på www.middagshjälpen.se

För mer information kontakta:

Pernilla Kvarmans, Senior Nordic Brand Manager för Lipton, Knorr, Hellmann's, Slotts, Maille, Maizena & Co på Unilever Nordic.

E-post: pernilla.kvarmans@unilever.com tfn: 0709-737607

Ida Nilsson, presskontakt Change

E-post: ida.nilsson@changeworld.se tfn: 0709-134037

Bilder för fri publicering:

Användarnamn: Unilever

Lösenord: Bilder

Unilever Sverige AB är en del av den internationella Unilever-koncernen. Unilevers produkter är välkända över hela världen. Företaget erbjuder ett stort antal olika konsumentvarumärken, såsom Lipton, Dove, Sunsilk, Via, Becel, KNORR, Milda, Magnum, Carte d´Or och Solero. Läs mer om KNORR på www.knorr.se

Taggar: