Avtal med Försäkringskassan

Försäkringskassan har tecknat avtal med Know IT avseende utveckling, förvaltning och applikationsunderhåll av verksamhetsnära IT-applikationer, kallat VITS. Avtalet löper på 2 år med möjlighet till förlängning på 1 plus 1 år. Avtalet har tagits i konkurrens med andra ramavtalsleverantörer.

Know IT har lång erfarenhet av förvaltning av olika system och kommer att införliva VITS i sitt förvaltningskoncept aktiv förvaltning. – Vi satsar ständigt på att utveckla våra tjänster för våra kunder. Avtalet innebär att vi satsar än mer på konceptet aktiv förvaltning vilket kommer Försäkringskassan till del, säger Pär Nilsson, kundansvarig på Know IT. Aktiv förvaltning är Know IT:s modell för proaktiv systemförvaltning som säkerställer att IT-systemen utvecklas i takt med kundens verksamhetsmål och strategi. Know IT:s PDCA-modell, (Plan, Do, Check, Act), innebär att förvaltningen baseras på noggrann analys och planering.