Helsingborgs Stad i avtal med Know IT om webbplatser

Helsingborgs Stad har tecknat avtal med Know IT om koncept, design och utveckling av en helt ny webbplats. Uppdraget utförs av Know IT i Malmö.

Förutom webbplatsen www.helsingborg.se omfattar uppdraget också www.dunkers.se, www.sofiero.se, www.fredriksdal.se, www.helsingborgsymfoniorkeseter.se och www.helsingborgstadsteater.se. Know IT har också fått i uppdrag att ta fram en särskild webbplats för turister och besökare i Helsingborgs Stad.

– Vår målsättning med webbplatserna är att de ska uppfattas som varje medborgares personliga kommunkontor, där man kan nå allt det man behöver av kommunala tjänster och service, säger Sofie Johanson på Helsingborgs Stad.

De nyutvecklade externa webbplatserna ska erbjuda funktioner för vana som ovana besökare och öka nyttan av tjänsterna genom att använda kartstöd och geografiska analyser där det är ändamålsenligt. Också tillgängligheten till service och information ska förbättras, inte minst genom att informationen är begriplig och tillgänglig.

– Avtalet med Helsingborgs Stad är viktigt för oss då det bidrar till att stärka vårt engagemang i Öresundsregionen, säger Bengt Kristoffersson, affärsansvarig på Know IT i Malmö.

Leveransen sker i samarbete med ATEA.

Helsingborgs Stad är Sveriges nionde största kommun med drygt 128.000 invånare.

För mer information kontakta:
Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30
Bengt Kristoffersson, Affärsansvarig, Know IT Malmö, 0708-77 22 34.

Know IT AB (publ) är ett IT-konsultbolag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar tjänster inom verksamhetsutveckling, systemutveckling och applikationsförvaltning. Know IT etablerades 1990 och har idag cirka 1350 medarbetare representerade på 23 orter i Sverige och på fyra i Norge samt en vardera i Estland, Finland, Kina, Ryssland och USA. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök gärna www.knowit.se.