Know IT avyttrar bolag i Karlskrona – Ronneby

Know IT har ingått avtal om att avyttra verksamheterna i Karlskrona och Ronneby som idag sysselsätter 15 medarbetare och som under en längre tid visat svag lönsamhet. Affären är ett led i det kontinuerliga arbetet med att minska risker och säkra lönsamheten framåt för Know IT. Verksamheterna förvärvas av Contribe AB, ett konsultbolag som arbetar med inbyggda system, mjukvaruutveckling och integration av tekniska system.

– I Karlskrona och Ronneby har marknaden försvagats kraftigt den senaste tiden och vi bedömer att kundunderlaget under överskådlig framtid är för litet för ett bolag som Know IT, men därmed inte för litet för att bedriva verksamhet i mindre skala, säger Anders Nilsson, koncernchef för Know ITAB.

Know IT har som strategi att finnas där kunderna finns. Know IT expanderar på orter där kundunderlaget växer, men reducerar också verksamheten där kundunderlaget minskar. Efter avyttringen har Know IT verksamhet på 20 orter i Sverige, fyra i Norge och på en ort i Estland, Kina och USA.