Know IT-bolag tecknar ramavtal med Norsk Tipping

Know IT-bolaget Reaktor AS i Bergen har tecknat ramavtal med Norsk Tipping avseende teknisk, affärsmässig och kreativ utveckling av mobila kanaler. Ramavtalet löper över 3 år med möjlig förlängning ytterligare 1 år.

– Norsk tipping har haft en fantastisk utveckling på mobila plattformar de senaste åren. Lanseringen av spelapplikationer för iPhone, Android-telefoner och Samsungs Tablet har starkt bidragit till ökningen. Den mobila kanalen ska vidareutvecklas, med bland andra Reaktor som partner, säger Odd Gurvin, byråchef för Reaktor Magma.

Norsk Tipping är ett helägt statligt aktiebolag som är underställt Kultur- och Kyrkodepartementet. Norsk Tipping erbjuder spel och underhållning på internet och mobila plattformar.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

Odd Gurvin, chef Reaktor Magma, +47 900 50 132

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1500 medarbetare på 21 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland ochRyssland. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök www.knowit.se