Know IT etablerar lokal närvaro i Södertälje

Report this content

Know IT etablerar lokal närvaro i Södertälje, genom att förvärva verksamheten i IT Profil AB med sju medarbetare. Bland kunderna återfinns AstraZeneca och IBM. Rörelsen konsolideras i det nya dotterbolaget Know IT Consulting i Södertälje från den 1 september.

Know IT Consulting i Södertälje erbjuder rådgivning och tjänster inom infrastruktur, systemutveckling och datadesign, IT-arkitektur, projektledning, Change Management, klientutveckling samt förvaltning och drift av applikationer. Till vd har Cecilia Hilborn utsetts och ledningsgruppen innefattar dessutom de tidigare ägarna till IT Profil AB, Magnus Lundqvist och Tomas Andersson.

– Genom etableringen ökar vi servicegraden mot våra kunder i Södertälje, till exempel AstraZeneca. Vi räknar också med att kunna skapa nya kundrelationer då vi nu får en tydligare lokal profil, säger Cecilia Hilborn, chef för Know IT Consulting i Södertälje.

Etableringen i Södertälje är helt i linje med Know IT:s ambition att bedriva verksamhet i kundernas geografiska närhet. Kunderna får på så sätt lokala kontaktpersoner och resurser i sina projekt. Genom att etablerar lokala kontor skapas också förutsättningar för en kultur av starkt entreprenörskap, där varje bolag utvecklar sin affärsverksamhet efter den lokala marknadens förutsättningar.