Know IT genomför riktad emission av aktier

Know IT har genomfört en nyemission av 199 999 aktier med avvikelse för aktieägarnas företrädesrätt. Totalt har därmed aktiekapitalet ökat till

17 324 169 kronor.

Den genomförda emissionen är riktad till säljarna av Reaktor AS. Emissionen genomfördes med stöd av beslut vid årsstämman den 20 april 2011. Emissionskursen fastställdes till 86,72 kronor per aktie. Det egna kapitalet ökade med cirka 17,3 MSEK. Betalning för tecknade aktier sker genom kvittning av fordran.

Utestående aktier i Know IT AB är före nyemissionen totalt 17 124 170. Efter emissionen uppgår totala antalet aktier till 17 324 169. Upptagande till handel av de nyemitterade aktierna i början av juni 2011, efter registrering av emissionen hos
Euroclear Sweden AB.

Anders Nordh,CFO, Know IT AB,08-700 66 00 eller 070-573 81 07

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30