• Knowit/

Know IT miljöcertifierade (korrigerar tidigare utskick avseende rubrik, företagsinformation och kontaktinformation)

Report this content

Know IT har av Det Norske Veritas certifierats enligt miljöstandarden ISO 14001:2004. Certifieringen är i sig ett led i Know IT:s långsiktiga målinriktade miljöarbete. Förutom moderbolaget Know IT AB omfattar certifikatet 13 dotterbolag i koncernen.

Syftet med Know IT:s miljöledningssystem är att bedriva ett effektivt och strukturerat miljöarbete. Miljöledningssystemet bygger på en metodik med ständig förbättring och utgår från Know IT:s miljöaspekter, dvs. de delar av verksamheten, aktiviteter eller Know IT:s tjänster som kan påverka miljön.

Göran Dereskogh, Miljö- och kvalitetsansvarig, Know IT, 08-700 66 00

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

Know IT AB (publ) är ett IT-konsultbolag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar tjänster inom verksamhetsutveckling, systemutveckling och applikationsförvaltning. Know IT etablerades 1990 och har idag cirka 1450 medarbetare representerade på 23 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Estland, Finland, Kina, Ryssland och USA. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök gärna www.knowit.se.

Taggar: