Know IT Objectnet ingår ramavtal med Nasjonalbiblioteket

Report this content

Know IT Objectnet har ingått ett parallellt ramavtal med Nasjonalbiblioteket inom områden systemutveckling och webbutveckling. Ramavtalet löper över 4 år (2+1+1) och har en ekonomisk ram på 20 miljoner kroner.

Know IT Objectnet är en av flera aktörer som ska stödja Nasjonalbiblioteket i dess viktigaste strategiska satsningsområden, bland annat digitalisering av Nasjonalbibliotekets samling, pliktexemplar och arkivering av digitala dokument, NB digital, en enhetlig IT-lösning för kunskapsorientering och bibliografiska tjänster, samt förenkling och förbättring av Nasjonalbibliotekets IT-lösning.

- Nasjonalbiblioteket är Norges största kulturorganisation och vi är mycket nöjda med att ingå detta ramavtal. Det här är ett prestigeavtal och vi ser fram emot att bidra med att bland annat digitalisera Nasjonalbibliotekets samling, säger Erik Amundrud, VD på Know IT Objectnet.

För mer information, kontakta: Erik Amundrud, VD på Know IT Objectnet, +47-90-95 62 00

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1450 medarbetare på 23 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland, Ryssland och USA. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. For mer information om Know IT, besök www.knowit.se