Know IT öppnar kontor och anställer i Arboga

Report this content

Know IT etablerar sig i Arboga genom att öppna ett kontor. Från början är fem konsulter anställda och målet är att under första halvåret 2008 vara tolv konsulter. Verksamheten är främst inriktad på försvarsindustri men också på kraftindustri. Bearbetning av nya kunder kommer främst att ske mot regionalt verksamma industriföretag.

Know IT i Arboga är organisatoriskt knutet till Know IT Mälardalen, som har verksamhet i Örebro, Västerås och Stockholm. Kontoret i Arboga erbjuder tjänster för avancerad systemutveckling år försvarsindustrin. Men kompetensen kan också användas i uppdrag för kraftindustrin vilket är ett annat stort kundsegment för Know IT Mälardalen.

– Genom etableringen tar vi på allvar steget in på den lokala IT-konsultmarknaden i Arboga där framförallt försvarsindustri köper kvalificerade konsulttjänster. Det är en bransch som vi har mycket stor erfarenhet av och där vi kan bidra med kvalificerad IT-kompetens och verksamhetskunskap, säger Bengt Frösdal, ansvarig för Know IT Mälardalen AB.

– Vår ambition är att under närmaste året rekrytera minst åtta nya medarbetare. Vi söker främst personer med några års erfarenhet som vill vara med och driva utvecklingen på en mycket spännande lokal marknad, säger Per Karlström, ansvarig för etableringen i Arboga.

Att ha en lokal närvaro i Arboga ligger i linje med Know IT:s strategi att bedriva verksamhet i kundernas geografiska närhet. Kunderna får på så sätt lokala kontaktpersoner och resurser i sina projekt. Genom att etablera lokala enheter skapas också förutsättningar för en kultur av starkt entreprenörskap, där varje bolag utvecklar sin affärsverksamhet efter den lokala marknadens förutsättningar.