Know IT producerar Santa Marias nya marknadsföringsspel

Report this content

Santa Maria lanserar plattformsspelet Maya och Tex-Mex-äventyret på den nordiska marknaden (www.santamaria.se). Spelet, som är producerat av prisbelönade spelutvecklingsbolaget Know IT HT i Göteborg, har som mål att visa barn och ungdomar hur lätt det är att laga Tex-Mex med hjälp av Santa Marias recept och ingredienser.

Santa Maria är i dag nordens ledande smaksättningsföretag med specialiteter som kryddor, grillprodukter, Tex-Mex-, Thai- och Indiaprodukter. På kort tid har Santa Maria även etablerat sig som marknadsledande på flera håll i övriga Europa.

När Santa Maria nyligen ville slå ett slag för Tex-Mex som det perfekta alternativet på middagsbordet alla dagar i veckan, och inte bara som “fredagsmys”, diskuterade man med Know IT HT i Göteborg.

- Efter en del funderande kom vi fram till att ett plattformsspel, där man lär sig hur lätt och kul det är att laga Tex-Mex med Santa Maria, skulle passa målgruppen barn och ungdomar perfekt. Santa Maria gillade idén och vi är stolta och glada över resultatet. Särskilt som vi alla är matintresserade, säger Oskar Eklund, bolagschef på Know IT HT.

Som namnet antyder är Maya huvudkaraktären i spelet. Tillsammans med sina ständiga följeslagare Yen och Ravi bildar hon ett slags matens musketörer. Närhelst ett kök är i nöd kommer de till undsättning, inte sällan efter att spelets fjärde huvudkaraktär, gängets onde motståndare Pyro, tätt flankerad av sluga physalisfrukter, diaboliska tomater och ilskna paprikor, bränt mat till oigenkännlighet. Men tack vare sina kombinerade färdigheter och förmågor ger Maya, Yen och Ravi honom allt som oftast en match.

– Vi är jättenöjda med resultatet av Know IT:s spel. Intresset har varit över förväntan - målgruppen tycks ha tagit spelet och karaktärerna till sina hjärtan. På den här korta tiden har vi haft många tusentals spelare som lärt sig laga Quesadillas, Crispy Chicken och Burritos i ett nafs, säger Malin Brodén, Action Marketing Manager på Santa Maria.

För mer information, kontakta Oskar Eklund, bolagschef, Know IT HT, tel: 0761-120 386, e-post: oskar.eklund@knowit.se

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1500 medarbetare på 23 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland, Ryssland och USA. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. For mer information om Know IT, besök www.knowit.se

Taggar: