Know IT tar Lundakarnevalen in i mobilen

Knowit Create in Lund AB har tillsammans med Lundakarnevalen utvecklat en Iphone-applikation med historik, bilder, ljud och film från nästan 100 år av karnevaler. Utvecklingen har skett på Know IT:s kontor i Lund.

– Då vi är ett Lundaföretag har ju en stor del av vår personal koppling till Lunds högskolor och universitet och naturligtvis karnevalen. Då känns det som en fantastiskt karnevalistisk möjlighet att utveckla denna applikation inför karnevalen i maj, säger Mikael Kretz, operativ chef och bolagsansvarig för Know IT Create in Lund AB. – Lundakarnevalen tycker att det är jätteroligt att samarbeta med lundabaserade företag som vet vad karnevalen handlar om, och som själva har varit lundastudenter en gång i tiden. Samarbetet med Know IT har varit toppen och vi är jätteglada över att kunna presentera karnevalia i fickformat. Erik Neppelberg, General för Lundakarnevalen 2010 Applikationen Karnevalia finns nu att ladda ned till Iphone gratis från App Store. Den kommer att uppdateras så snart Karnevalen gjort sitt affischsläpp inför Rätt&felkarnevel 2010.