Know IT tecknar ramavtal med Apotekens Service

Report this content

Know IT AB har tecknat ramavtal med Apotekens Service AB avseende konsulttjänster inom drift och produktion, utveckling, förvaltning och IT-kommunikation. Ramavtalet löper över tre år med möjlig förlängning. Förutom Know IT har tre andra leverantörer tilldelats ramavtal.

– Apotekens Service är en mycket intressant kund som ligger i absolut framkant vad gäller både tekniska lösningar och extrem tillgänglighet. Vi har redan idag ett djup och långgående samarbete som vi hoppas kunna stärka ytterligare med detta avtal. Extra roligt är att vi vann upphandlingen i konkurrens med alla våra största konkurrenter, säger Ulf Pettersson, VD, Know IT-Stockholm AB.

Apotekens Service AB är ett helägt statligt bolag som tillhandahåller centrala system för apoteksmarknaden.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

Ulf Pettersson, VD, Know IT Stockholm AB, 08-700 66 00 eller 070-840 69 60

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1500 medarbetare på 20 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland ochRyssland. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök www.knowit.se

Taggar: