Know IT tecknar ramavtal med Peab Sverige AB

Report this content

Know IT Göteborg har tecknat ramavtal avseende utveckling och förvaltning av webbplatser för Peab Sverige AB och bolagen inom Peabkoncernen. Ramavtalet löper över 3 år.

Ramavtalet omfattar tjänster inom området rådgivning, utveckling, integration, design och koncept samt aktiv förvaltning av webbplatser. Webbplatser som syftar till att utveckla Peabs varumärke, öka Peabs intäkter och kundlojalitet och att öka Peabs medarbetares motivation och lojalitet. Tjänster kan också utföras med ansvar för resultat och leveranstidpunkt, där Know IT åtar sig att leverera ett avtalat resultat för ett visst arvode och eller inom en viss tid.

– Vi är mycket nöjda med att ha fått ramavtalet. Vi ser fram mot att få bidra med vår kärnkompetens inom Web & Collaboration, säger Fredrik Abrahamsson, ansvarig för Know IT Göteborg AB.

– Vi har valt Know IT som vår samarbetspartner för att vi ser deras kompetensbredd som en stor tillgång i vår utmaning att samla alla koncernens dotterbolagswebbplatser på en gemensam plattform, säger Maria Angenius, Kommunikation, Peab.

Informationen är sådan som Know IT ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande kl 11.35 den 27 april 2011.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

eller

Fredrik Abrahamsson, chef Know IT Göteborg AB, 031-711 27 30 eller 0730-74 68 50

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1500 medarbetare på 21 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland ochRyssland. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök www.knowit.se