Know IT tecknar ramavtal med Skandia

Know IT har tecknat ett nordiskt ramavtal med Skandia avseende IT-konsult-tjänster. Ramavtalet omfattar tjänster inom verksamhetsutveckling och strategi, ledning och styrning, systemutveckling och förvaltning, webb, test, support, infrastruktur samt informationssäkerhet. Ramavtalet löper fram till 31 december 2014.

– Att vi fått förtroende från Skandia är ett kvitto på att vi har hög kompetens, bredd i tjänsteutbudet och god leveransförmåga. Vi har stor erfarenhet av uppdrag inom segmentet bank, finans och försäkring och genom vår roll som oberoende leverantör av IT-tjänster kan vi agera helt och hållet för kundens bästa, säger Ulf Pettersson ansvarig för Know IT Stockholm.

Know IT har stor erfarenhet av leverans till Bank, finans och försäkring, ett segment som 2010 stod för 17 procent av Know IT:s omsättning. Ramavtalsbaserade affärer står för en väsentlig del av Know IT:s omsättning och är en viktig del av företagets strukturkapital. I dagsläget har Know IT över 130 gällande ramavtal.

Skandia bedriver verksamhet inom försäkring och bank och tillhandahåller bland annat fondförsäkring, fondsparande direkt i värdepappersfond, traditionell livförsäkring, sjuk- och olycksfallsförsäkring, sjukvårdsförsäkring och banktjänster.

Know IT är en av flera leverantörer som fått ramavtal.

Informationen är sådan som Know IT ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande kl 13.35 den 2 februari 2012.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30
Ulf Pettersson, chef Know IT Stockholm AB, 08-700 66 00

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1600 medarbetare på 20 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland och Ryssland. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök www.knowit.se