Know IT tecknar ramavtal med Västra Götalandsregionen

Report this content

Know IT har tecknat ramavtal med Västra Götalandsregionen för IT-konsulttjänster inom verksamhetsutveckling och strategi, ledning och styrning, systemutveckling och förvaltning samt informationssäkerhet. Ramavtalet börjar gälla den 1 maj och löper på 36 månader, med möjlig förlängning på

12 månader.

Västra Götalandsregionen upphandlings-omsättning baserat på ramavtalet bedöms till 390 MSEK per år. Know IT är en av flera leverantörer som fått ramavtal.

– Att vi fått förnyat och utökat förtroende är ett kvitto på att vi har hög kompetens, bredd i tjänsteutbudet och god leveransförmåga. Vi har stor erfarenhet av den offentliga sektorn och genom vår roll som oberoende leverantör av IT-tjänster kan vi agera helt och hållet för kundens bästa, säger Fredrik Abrahamsson, ansvarig för Know IT Göteborg.

Know IT har stor erfarenhet av leverans till offentlig sektor, ett segment som 2010 stod för 29 procent av Know IT:s omsättning. Ramavtalsbaserade affärer står för en väsentlig del av Know IT:s omsättning och är en viktig del av företagets strukturkapital. I dagsläget har Know IT över 130 gällande ramavtal inom offentlig som privat sektor.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

eller

Fredrik Abrahamsson, chef Know IT Göteborg AB, 031-711 27 30 eller 0730-74 68 50

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1500 medarbetare på 21 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland ochRyssland. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök www.knowit.se

Informationen är sådan som Know IT ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande kl 18.15 den11 maj 2011.

Taggar: