Know IT tecknar ramavtal med Vest-Agder Fylkeskommune

Know IT Objectnet har tecknat ramavtal med Vest-Agder Fylkeskommune inom områdena IT-arkitektur och systemutveckling. Ramavtalet löper över 4 år med möjlig förlängning på 1 plus 1 år. För Know IT har ramavtalet ett möjligt ordervärde på närmare 10 MSEK.

Ramavtalet kommer i första omgången att omfatta tjänster till 2 fylkeskommuner och 23 kommuner och tillhörande förvaltningar och enheter. Know IT är en av flera leverantörer som fått avtal med Vest-Agder Fylkeskommune.

– Vi är mycket nöjda med att ha fått ramavtalet. Det är ett prestigeavtal här på Sörlandet och vi ser fram mot att få bidra med vår kärnkompetens, säger Tommy Johannessen, ansvarig för Know IT Objectnet Sør.

För mer information, kontakta:
Tommy Johannessen, ansvarig på Know IT Objectnet Sør, +47 91 81 98 60

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1500 medarbetare på 23 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland, Ryssland och USA. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. For mer information om Know IT, besök www.knowit.se