Knowit blir partner till Changers Hub

Changers Hub och Knowit teamar upp i ett långsiktigt samarbete. Ambitionen är att tillsammans öppna upp dörrarna till digitaliseringsbranschen för en bredare målgrupp och skapa förutsättningar för ett mer inkluderande samhälle.

Changers Hub är ett innovationshus och organisation med visionen att demokratisera framgång så att alla unga får samma möjlighet att förverkliga sina idéer och påverka sin framtid, oavsett bakgrund. Organisationen startades i Stockholms ytterstad år 2015 och har sedan dess vuxit snabbt.

Knowit har under flera år arbetat aktivt med jämställdhet och vann 2019 Allbrights pris för mest jämställda börsbolag. Samarbetet med Changers Hub, och att bredda initiativet inom mångfald, är ett naturligt nästa steg på resan mot jämställdhet och inkludering.

• Partnerskapet med Changers Hub ger oss nya kontaktvägar och tillgång till en ny generation av talang samtidigt som vi kan visa på möjligheterna för en karriär i digitaliseringsbranschen. Changers Hub kommer också att stötta oss i vår interna resa mot att bli ett mer jämställt och inkluderande bolag, säger Per Wallentin, VD för Knowit.

Changers Hubs verksamhet bedrivs dels genom utbildningsinsatser inom till exempel programmering, coachning av unga entreprenörer och kontorshubbar för medlemmar. Organisationen stöttar också företag med workshops och föreläsningar i syfte att ge ledning och medarbetare en bättre förståelse för den roll företaget har utifrån ett inkluderande perspektiv.

• Samarbetet med Changers Hub är inte ett ”check-the-box-partnerskap” utan vi ser fram emot ett högt engagemang där vi får utmana Knowit på resan mot att utveckla en mer jämlik och inkluderande arbetsplats. Tillsammans kan vi bidra till ett mer jämlikt samhälle, säger Victoria Escobar, medgrundare och operativ chef, Changers Hub.

Christina Johansson, Kommunikationschef Knowit AB, 070-542 1734 eller christina.johansson@knowit.se

Victoria Escobar, Operativ chef, Changers Hub, 076-5510603 eller victoria@changershub.se

Om Knowit

Vi är digitaliseringskonsulter och ett nordiskt powerhouse för framtidens digitala affärsmodeller. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit stöttar sina kunder i den digitala transformationen och skiljer sig från andra konsultbolag genom en decentraliserad organisation och agila arbetssätt i kunduppdrag. Verksamheten är indelad i fyra affärsområden, Solutions, Experience, Connectivity och Insight, som erbjuder tjänster inom skräddarsydd systemutveckling, digitala kundupplevelser, internet of things, cloud, cybersäkerhet och managementkonsulting. Kompetenser från olika affärsområden kombineras ofta i kunduppdrag.

Knowit grundades 1990 och har efter förvärvet av Cybercom den 1 juli 2021 cirka 3 800 medarbetare, huvudsakligen i Norden, men även i verksamheter i Tyskland och Polen. Samgåendet med Cybercom har stärkt möjligheterna att ta sig an större och mer komplexa uppdrag inom framför allt industri-, tech- och telekomsektorn. I tillägg skapas en ännu starkare plattform där vi erbjuder digitala lösningar på samhällets hållbarhetsutmaningar Knowit AB (publ) börsnoterades 1997, och finns i dag på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.