Knowit drar tillbaka utdelningsförslag

Mot bakgrund av utvecklingen av COVID-19-utbrottet råder ett osäkert och svårbedömt marknadsläge. I syfte att ytterligare stärka bolagets finansiella ställning har Knowit AB:s styrelse därför idag beslutat att dra tillbaka det tidigare kommunicerade utdelningsförslaget om 6.40 SEK per aktie.

Knowit har en stabil finansiell ställning med god likviditet. Styrelsens förslag är uteslutande grundat på den osäkerhet som finns kring i vilken omfattning verksamheten kommer att påverkas av nuvarande situation. Knowits styrelse är av uppfattningen att bolaget är väl positionerat i en marknad som även framåt kommer att karakteriseras av ett stort behov av digitalisering i såväl privat som offentlig sektor.

Denna information är sådan som Knowit AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Per Wallentins, CEO koncernchef, försorg för offentliggörande den 31 mars 2020 kl. 17.00 CET.

Marie Björklund, CFO, +46 70 1449802 eller marie.bjorklund@knowit.se

Per Wallentin, CEO koncernchef Knowit, +46 73 746860 eller per.wallentin@knowit.se

Christina Johansson, Kommunikationschef Knowit AB, +46 70 5421734 eller christina.johansson@knowit.se

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2300 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se