Knowit får förnyat förtroende att digitalisera NAV

Report this content

Knowit har vunnit upphandlingen om nya ramavtal med NAV (norska arbets- och välfärdsverket). De nya avtalen innebär att Knowit kommer fortsätta arbetet med att digitalisera NAV även kommande fyra år. Avtalet har ett uppskattat värde om totalt 3,5 miljarder NOK och leverans sker i nära samarbete med ett fåtal huvudpartners.

NAV har valt sina digitaliseringspartners för de kommande fyra åren, och Knowit är den leverantör som har tilldelats flest ramavtal.

– Vi är självklart både stolta och ödmjuka över att ha blivit valda av NAV på nytt. Särskilt glädjande är det att vi får leverera tjänster inom så många av områdena, säger avtalsansvarig Snorre Finanger i Knowit.

Knowit har under de senaste åren samlat mycket erfarenhet med stora offentliga aktörer som bland annat Statens Vegvesen, Skatteetaten, Polisen och NAV.

Totalt har NAV utlyst åtta parallella ramavtal där avtal tecknas med två till sex leverantörer per område.

Knowit har tilldelats kontrakt på de sex områden som företaget lämnat anbud på: designtjänster, utveckling av tvärfunktionella team, agil coaching, systemutveckling i molnbaserade lösningar, lösningar samt plattformar och datakommunikation. Ytterligare två parallella ramavtal kommer att offentliggöras senare under 2024.

Fredrik Ekerhovd, Affärsområdeschef Knowit Solutions och ledare för Knowit i Norge, betonar att den här typen av uppdrag har stor betydelse för Knowit.

– Dessa uppdrag känns både givande och meningsfulla för våra anställda. Att kunna bidra med digital spetskompetens för att göra vårt samhälle till en bättre plats stämmer också helt med Knowits vision om att skapa ett mer hållbart och mänskligt samhälle, säger Ekerhovd.

För mer information, kontakta:

Snorre Finanger, Knowit Solutions Oslo, +47 928 25 222 eller snorre.finanger@knowit.no

Fredrik Ekerhovd, Head of Knowit Solutions Nordics, +47 957 40 156 eller fredrik.ekerhovd@knowit.no

Christina Johansson, Head of Communications Knowit AB, +46 70 542 1734 eller christina.johansson@knowit.se

Om Knowit

Knowit er digitaliseringskonsulenter med en visjon om å skape et bærekraftig og menneskelig samfunn gjennom digitalisering og innovasjon. Knowit støtter sine kunder i den digitale transformasjonen og skiller seg fra andre konsultenselskaper gjennom en desentralisert organisasjon og en agil måte å jobbe på i kundeoppdrag. Virksomheten er delt i fire forretningsområder, Solutions, Experience, Connectivity og Insight, som tilbyr tjenester innen skreddersydd systemutvikling, digitale kundeopplevelser, IoT, cloud, cybersikkerhet og management consulting. Kompetanse fra de ulike forretningsområdene kombineres ofte i kundeoppdrag.

Knowit ble etablert i 1990 og har i dag rundt 4000 medarbeidere, hovedsakelig i Norden, men har også virksomheter i Tyskland og Polen. Knowit AB (publ) ble børsnotert i 1997, og er notert på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. For mer informasjon om Knowit, besøk gjerne www.knowit.no

Om NAV

I NAV samarbetar stat och kommun för att erbjuda en väg in till de offentliga arbets- och välfärdstjänsterna. Hos oss arbetar cirka 21 500 medarbetare som har hjärta för både människor och sitt yrke. Vi hjälper omkring 2,8 miljoner invånare genom livets alla faser.

NAVs samhällsuppdrag är att bidra till social och ekonomisk trygghet samt främja övergången till arbete och aktivitet. Vår vision är att ge människor möjligheter, och det gör vi genom att utveckla Norges bästa arbets- och välfärdstjänster. Målet är att skapa ett inkluderande samhälle, en inkluderande arbetsmarknad och en välfungerande arbetsmarknad. NAV är en viktig del av trygghetsnätet i välfärdsstaten. För att uppfylla vårt samhällsuppdrag förvaltar NAV cirka en tredjedel av statsbudgeten, genom åtgärder som arbetsmarknadsinsatser, arbetslöshetsersättning, arbetsavklaringspengar, sjukpenning, pension, ekonomiskt bistånd, föräldrapenning, barnbidrag och kontantstöd.

Taggar: