Knowit ger energi-rådgivning

KnowIT utökar sin konsultverksamhet i energisektorn genom att starta ett nytt företag i Göteborg. Det nya bolaget, Knowit Energy Management AB, erbjuder konsulttjänster inom affärs- och verksamhetsutveckling till energibolag. Gary Poystila har utsetts till vd för bolaget. Han har stor erfarenhet inom området som egenföretagare och managementkonsult.

– Jag ser fram emot att leda den här satsningen. Knowit har ett mycket gott rykte och stor erfarenhet inom kvalificerad rådgivning på ledningsnivå. Jag ser stora möjligheter för en positiv utveckling inom området, säger Gary Poystila, nytillträdd vd på Knowit Energy Management.

Vi har under många år levererat lösningar till energisektorn. Genom den nya satsningen tillför vi kompetens utöver våra traditionella områden inom IT-system. Vi blir en ännu bättre rådgivare till ledningar i strategiska frågor, säger Per Wallentin, koncernchef för Knowit.

Sedan tidigare har Knowit ett flertal uppdrag inom energisektorn, bland annat för stora kraftleverantörer och för lokala energibolag.

Informationen är sådan som Knowit ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande kl 11.45 den 5 oktober 2012.

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30
Gary Poystila, Knowit Energy Management AB, 0702 38 44 83

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar i gränssnittet mellan strategi, design och teknik. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1700 medarbetare representerade på 20 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Estland, Finland, och Ryssland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.