Knowit och Länsförsäkringar tecknar nytt ramavtal

Report this content

Knowit har under flera år haft ett samarbete med Länsförsäkringar. Genom ett nytt ramavtal avseende IT-konsulttjänster, får Knowit nu förnyat förtroende att fortsätta leverera tjänster inom kompetensområden som ledning, styrning, utveckling, arkitektur och infrastruktur.

Avtalet löper tre år med möjlighet till förlängning om ytterligare två år. Länsförsäkringars mål är att genom det nya ramavtalet säkerställa kvalitativ konsultkompetens, en enkel och tydlig process för samtliga intressenter samt en kostnadseffektiv lösning.

• Det nya ramavtalet ger oss möjlighet att fortsätta vårt samarbete och bidra till utvecklingen av nya och förbättrade digitala lösningar för Länsförsäkringar, säger Mats Ohlsson, affärsansvarig på Knowit.

Idag pågår redan uppdrag där Knowit hjälper till med bl.a. agilt förändringsarbete och utveckling och förvaltning av Länsförsäkringar Banks riskplattform för compliance enligt IFRS9.

Mats Ohlsson, Affärskontoret, 070-730 746 738 eller mats.ohlsson@knowit.se

Christina Johansson, Kommunikationschef Knowit AB, 070-542 1734 eller christina.johansson@knowit.se

Om Knowit

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2400 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se