Knowit satsar på förändringsledning

Report this content

Knowit stärker sitt erbjudande inom managementområdet genom att starta ett nytt bolag inom förändringsledning. Det nya bolaget, Knowit Transformation Management, breddar och stärker Knowits nuvarande affär genom att fokusera på och tillföra ny strategisk kompetens inom området. Verksamheten kommer också att bistå i andra Knowit-projekt med att säkra att planerade förändringar hos kunden också blir realiserade via produktiva beteendeförändringar. Fredrik Höök blir vd för bolaget.

Den nya verksamheten kommer att för kunders räkning driva formulering och genomförande av transformationer.

– Genom en tydlig analys av kundens nuläge och av kundens önskade position formulerar och bistår vi i transformationsprojekt för att nå ett önskat resultat.

Det som gör oss och vårt erbjudande unikt är förmågan att kombinera strukturkunskap med beteendevetenskap och organisationspsykologi. Det ger oss mätbara resultat och optimal utväxling på initierade förändringar i en organisation, både på team och på individnivå, säger Fredrik Höök, vd för det nya bolaget.

Idag har Knowit idag cirka 180 konsulter inom Managementområdet med erbjudanden inom Affärsutveckling, Produkt och Teknikledning, Upphandling, IT Management, HR Management, Projektledning, Quality Management, IT & Informationssäkerhet, Agil & Lean Organisation, Energy Management, med mera.

Patrik Syrén, informationsansvarig, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30

Tomas Sandén, VD Knowit Management Group AB, 0730 74 66 39

Fredrik Höök, VD Knowit Transformation Management AB, 0768-03 93 07

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar i gränssnittet mellan strategi, design och teknik. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1800 medarbetare representerade på 20 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland, och Ryssland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.

Taggar: