Knowit utökar och stärker partnerskapet med Microsoft

Knowit har uppfyllt kraven för att bli en Microsoft Solutions Partner för affärsapplikationer. Detta innebär att Knowit nu har blivit partner inom alla sex utpekade områden och därmed erhållit statusen Microsoft Cloud Partner.

Att bli en Solutions Partner för affärsapplikationer är ett bevis på Knowits omfattande erfarenhet av att stötta sina kunder i implementeringen av Microsofts affärsapplikationer. Utmärkelsen är också en bekräftelse på Knowits förmåga att erbjuda omfattande och innovativa lösningar anpassade efter företags och organisationers komplexa behov i Norden.

Knowit har uppnått Solutions Partner-status inom alla sex definierade områden – Modern Work, Security, Azure for Infrastructure, Azure Digital & App Innovation, Data & AI och Business Applications. Knowit får i och med dessa utnämningar status som Microsoft Cloud Partner vilket innebär att Knowit tillsammans med ett mindre urval av partners kan erbjuda omfattande expertis över hela Microsofts utbud.

• Att uppnå Microsoft Solutions Partner-utmärkelsen och därigenom erhålla Cloud Partner-status är bevis på vårt teams höga ambitionsnivå och breda förståelse för Microsoft-teknologier och vårt åtagande att erbjuda våra kunder effektiva lösningar i teknikens framkant, säger Per Wallentin, koncernchef Knowit.

Cloud Partner-statusen är särskilt betydelsefull eftersom den representerar Knowits kompetens inom leverans av ett brett utbud av molnbaserade lösningar och tjänster. Denna status försäkrar kunderna om att Knowit inte bara besitter djup kunskap om Microsofts molntjänster utan även har bevisad erfarenhet av att använda dessa teknologier för att underlätta digital transformation och skapa affärsvärde för sina kunder.

För företag och organisationer som söker samarbete erbjuder Knowit verifierad expertis och ett holistiskt tillvägagångssätt för att implementera Microsofts teknikpaket. Knowit är välpositionerat för att hjälpa företag att navigera genom den digitala transformationen och leverera lösningar som främjar effektivitet, innovation och tillväxt.

För mer information,  kontakta:

Stefan Andersson Nystedt, Nordic Business Alliance Lead for Microsoft, Knowit AB, +46 766225103 or stefan.andersson.nystedt@knowit.se

Christina Johansson, Head of Communications Knowit AB, +46 705421734 or christina.johansson@knowit.se

Om Knowit

Knowit är digitaliseringskonsulter med en vision att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit stöttar sina kunder i den digitala transformationen och skiljer sig från andra konsultbolag genom en decentraliserad organisation och agila arbetssätt i kunduppdrag. Verksamheten är indelad i fyra affärsområden, Solutions, Experience, Connectivity och Insight, som erbjuder tjänster inom skräddarsydd systemutveckling, digitala kundupplevelser, internet of things, cloud, cybersäkerhet och managementkonsulting. Kompetenser från olika affärsområden kombineras ofta i kunduppdrag.

Knowit grundades 1990 och har idag drygt 4 000 medarbetare, huvudsakligen i Norden, men även i verksamheter i Tyskland och Polen. Knowit AB (publ) börsnoterades 1997, och finns i dag på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se.