Knowit utvecklar datadriven kunddialog för Feelgood

Report this content

Tillsammans med Knowit utvecklar Feelgood nya möjligheter att analysera aktiviteter och insatser för att skapa en mer kundanpassad och proaktiv kunddialog.

Knowit har utvecklat ett digitalt analysverktyg som kommer att användas av Feelgood i dialogen med företagets kunder. Syftet är att skapa fler och mer relevanta kundinsikter så att Feelgood kan leverera mer värde i det löpande samarbetet med sina kunder. Detta kan man göra genom att ge kunderna ett bättre beslutsunderlag för vilka åtgärder och satsningar som behöver göras för att förebygga ohälsa på olika nivåer i verksamheten.

Det nya digitala verktyget är baserat på det innovativa molnbaserade datalagret Snowflake och ett av marknadens ledande analysverktyg, Tableau.

- Vi har oerhört stora mängder hälso- och organisationsdata och med det här verktyget kan vi ge våra kunder fördjupade och ännu bättre insikter i deras strävan mot friskare medarbetare och hållbara organisationer, säger Jens Olofsson, försäljningschef på Feelgood.

- Vi är stolta över förtroendet att få stötta Feelgood i en mer datadriven kunddialog. Vår kompetens i kombination med tydliga mål och ett engagerat team från Feelgood gör det möjligt att utveckla en innovativ och modern lösning, säger Mia Schriwer, affärsansvarig på Knowit.

Mia Schriwer, affärsansvarig Knowit, 070-69 16077 eller mia.schriwer@knowit.se

Christina Johansson, Kommunikationschef Knowit AB, 070-542 1734 eller christina.johansson@knowit.se

Jens Olofsson, Försäljningschef Feelgood, 073-687 12 14 eller jens.olofsson@feelgood.se

Om KnowitKnowit AB (publ) är ett konsultbolag som skapar unika kundvärden genom att erbjuda digitala och gränsöverskridande lösningar från tre affärsområden, Experience, Insight och Solutions. Det är förmågan att kombinera kompetenser inom design och kommunikation, managementkonsulting samt it, som skiljer oss från andra konsultbolag. Vår vision är att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 2300 medarbetare representerade på 14 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Finland, och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowit.se

Om Feelgood

Feelgood är Sveriges ledande hälsoföretag för det moderna arbetslivet. Feelgood hjälper företag och organisationer att förbättra produktivitet och sänka kostnader genom att arbeta systematiskt och förebyggande med arbetsmiljö, hållbar hälsa, ledarskap, medarbetarskap och vid behov rehabilitering eller krishantering. Företaget har idag 750 medarbetare som möter kunderna både digitalt och på ca 120 platser i Sverige. Totalt omfattar Feelgoods 8 300 kunder över 825 000 medarbetare. Feelgood grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.feelgood.se.

Taggar: