Ny webbplats och grafisk form för skoda.se

Know IT Jönköping har tagit fram en ny webbplats till www.skoda.se. Beställare är Volkswagen Group Sverige AB/Skoda Sverige. Webbplatsen vänder sig både till privat- som företagskunder. För Skoda har satsningen ett stort affärsvärde och ska bidra till att infria försäljningsmålen.

Målet med den nya webbplatsen var att höja engagemanget hos Skodas medarbetare. Nu kan alla inom företaget bidra med innehåll, från redaktörer till säljare. Samtidigt ville man uppnå maximalt värde av webbnärvaron och förlänga tiden som besökarna spenderar på webbplatsen. Längre tid på sidan ger möjlighet att mer effektivt arbeta in budskapet och påverka till köpbeslut. För att uppnå detta har webbplatsen förenklats och gjorts mer tydlig och informativ.

– Vi har levererat en webbplats som tekniskt ligger i framkant och som ger Skoda Sverige en helt ny plattform för sin digitala kommunikation, säger Bengt Ybe, ansvarig för verksamheten på Know IT Jönköping.

Know IT:s kunskap om varumärken och kommersiella webbplatser var viktiga skäl till att Know IT fick uppdraget. Som en del av projektet lanserar Skoda samtidigt en helt ny grafisk profil och ny logotyp.

Nya skoda.se är byggd i EPiServer CMS 6 med tilläggsmodulerna ImageVault och Composer. Med dessa som grund har vi bland annat skapat en avancerad funktion för att skapa enklare kampanjer där Know IT har vidareutvecklat funktionaliteten så att redaktörerna får ytterligare frihetsgrader i sitt skapande.

Know IT har under flera år arbetat i ett nära samarbete med en av Volkswagens större återförsäljare i Sverige.

Besök gärna www.skoda.se.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

Bengt Ybe, bolagschef, Know IT Jönköping AB, 070-812 48 87

Ulrika L Oskarsson, Key Account Manager, Know IT Stockholm, 070- 344 00 23