Personalvald ledamot utsedd till Know IT:s styrelse

Erika Stadling Holm har utsetts av medarbetarna på Know IT till personalvald ledamot i Know IT:s styrelse. Det innebär att Know IT har en styrelse bestående av lika många kvinnor som män. Årsstämman den 25 april omvalde Mats Olsson till ordförande och Carl-Olof By, Pekka Seitola, Ulrika Simons och Kerstin Stenberg till styrelseledamöter.

Den personalvalda ledamoten Erika Stadling Holm är född 1968. Hon är konsult på Know IT Candeo i Sundsvall sedan 1999. Hon tog en fil.kand i Systemvetenskap vid Stockholms Universitet 1993. Efter examen arbetade hon ett år på Extenda i Stockolm och sedan på Cap Gemini i Sundsvall mellan 1994-1999. Hon har ett innehav i Know IT om 2000 teckningsoptioner.

Information om de övriga styrelseledamöterna har tidigare offentliggjorts, men upprepas nedan:

Mats Olsson, född 1948
Styrelsen ordförande sedan december 2001, styrelseledamot sedan 1997. Direktör. Andra styrelseuppdrag: Displayit (ordförande), Mobila Kontoret AB (ordförande) och Fenix Outdoor AB. Innehav i Know IT: 10 000 aktier med familj. Oberoende ledamot.

Carl-Olof By (född 1945)
Styrelseledamot sedan 2006. Vice vd och CFO Industrivärden. Andra styrelseuppdrag: Svenska Handelsbanken Region Stockholm City och OMX Exchanges. Innehav i Know IT: 5 000 aktier. Oberoende ledamot.

Pekka Seitola (född 1958)
Styrelseledamot sedan 2005. Konsult i eget företag. Andra styrelsuppdrag: NOAQ Flood Protection AB, Timecut AB och Trebis AB. Innehav i Know IT: 487 500 aktier. Oberoende ledamot.

Ulrika Simons (född 1967)
Styrelseledamot sedan 2006. Ansvarig för Public Affairs och kommunikation på Skanska Sverige AB. Andra styrelseuppdrag: Fondmarknaden/MFEX AB. Innehav i Know IT: 0. Oberoende ledamot.

Kerstin Stenberg (född 1946)
Styrelseledamot sedan 2006. Andra styrelseuppdrag: Insättargarantinämnden. Innehav i Know IT: 0. Oberoende ledamot.