Pris till Ahlstroms webb utvecklad av Knowit

Ahlstroms placerarwebb vann första pris i kategorin medelstora företag noterade på Helsingforsbörsen. Knowit har stått för design och teknisk implementering. Börsstiftelsen och Finländska analytikerföreningen anordnar tävlingen årligen och utvärderar då finskspråkiga webbsidor från alla företag på Helsingforsbörsen.

Det finns tre kategorier i tävlingen: stora företag, medelstora företag och små företag, där indelningen baseras på företagens marknadsvärden på börsen. Målet med tävlingen är att främja god kommunikation med placerare genom att ge konkreta råd och exempel.

– Vår ambition är att tillhandahålla relevant och viktig information genom en webbsida som alltid är uppdaterad och lättillgänglig. Vi eftersträvar ständiga förbättringar, säger Juho Erkheikki, chef för finansiell kommunikation på Ahlstrom.

– De viktigaste målen för vår nuvarande webbsida är att erbjuda aktuell, relevant och viktig information som också är användarvänlig. Mobil användbarhet är väldigt viktig för oss. Tillsammans med Knowit har vi lyckats skapa en utmärkt, modern och användarvänlig webbsida, säger Reetta Peltonen, chef för digital kommunikation på Ahlstrom.

Knowit och Ahlstrom utvecklade webbplatsen utifrån principen “mobile first”. Användargränssnittet har inte bara gjorts flexibelt för olika skärmstorlekar, utan utformades redan från början för att fungera väl på mobile enheter. Det säkerställer att mobilanvändare lätt får tillgång till den information de behöver. Webbsidan har EPiServer 7 som plattform.

Priset delas ut av Börsstiftelsen och Finländska analytikerföreningen, en ideell organisation som arbetar för att främja handel med värdepapper. Juryn bestod av representanter från föreningen, professionella placerare och börsanalytiker samt representanter från universitetsvärlden. Dessutom tog man hänsyn till åsikter från en grupp studenter.

Ahlstroms placerarwebb finns tillgänglig på engelska, finska och kinesiska: www.ahlstrom.com/en/Investors/

Patrik Syrén, kommunikationsdirektör, Knowit AB, 08 700 66 00 eller 0730 74 66 30
Ville Särmälä, Bolagschef, Knowit Oy, +358 400 60 18 46

Knowit AB (publ) är ett konsultbolag som utvecklar sina kunders affärer och verksamhet genom att skapa kreativa lösningar inom IT, Digital & Design och Management. Med entreprenörsdrivna enheter verksamma på kundens lokala marknader erbjuder vi stor förståelse för både verksamhet och behov. Vår kultur präglas av öppenhet, entreprenörskap, hög kompetens och en vilja att ständigt utvecklas. Knowit etablerades 1990 och har idag cirka 1850 medarbetare representerade på 17 orter i Sverige och på fem i Norge samt en vardera i Danmark, Estland, Finland och Tyskland. Knowit AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Knowit, besök gärna knowitgroup.com.