Ramavtal med Lantmäteriet

Report this content

Know IT har tecknat ramavtal med Lantmäteriet avseende IT-konsulttjänster. Ramavtalet ersätter befintligt ramavtal från och med den 1 april 2012 och gäller i två år, med möjlighet om två årsvisa förlängningar. Ramavtalet skall täcka Lantmäteriets behov av konsultstöd inom områdena systemutveckling, ledning och styrning samt applikationsåtaganden.

– Det är tillfredsställande att Lantmäteriet ger oss fortsatt förtroende. Vi har lokal leveranskapacitet i Gävle vilket borgar för nära samarbete och hög kvalitet i våra leveranser, säger Hans Reinikainen, bolagsansvarig för Know IT i Gävle.

Know IT, som har ramavtal med Lantmäteriet sedan 2003, är en av flera leverantörer som fått det nya ramavtalet.

Informationen är sådan som Know IT ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande kl 11.05 den 30 september 2011.

Patrik Syrén, informationschef, Know IT AB, 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30

eller

Hans Reinikainen, bolagschef Know IT Gävleborg AB, 026-51 08 00 eller 070-688 72 16

Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till företags och organisationers framgångar genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande processer, funktioner och IT-lösningar. Verksamheten omfattar strategisk rådgivning, systemutveckling och applikationsförvaltning - från utredning och uppbyggnad av system i komplexa miljöer till kommunikations-/gränssnittslösningar som integrerar olika kanaler och information. Know IT etablerades 1990 och har i dag mer än 1500 medarbetare på 20 platser i Sverige, 5 platser i Norge samt i Estland, Finland ochRyssland. Know IT AB (publ) är noterat på den Nordiska Börsen i Stockholm. För mer information om Know IT, besök www.knowit.se