Ramavtal med Lantmäteriet

Ramavtal med Lantmäteriet Know IT-bolaget Candeo Nordkonsult har tecknat ramavtal med Lantmäteriet avseende IT-konsulttjänster. Ramavtalet gäller till och med januari 2005, med möjlighet om tre årsvisa förlängningar. Ramavtalet skall täcka Lantmäteriets behov av konsultstöd inom områdena systemutveckling, projektledning och IT-arkitektur. Know IT har bland annat fått avtal inom förvaltning och nyutveckling av applikationer i miljöer som Oracle, .Net och J2EE. Know IT är en av åtta leverantörer som fått ramavtal med Lantmäteriet. - Det är tillfredsställande att Lantmäteriet, vars huvudkontor finns i Gävle, valt att teckna ramavtal med oss, inte minst då vi sedan november 2002 finns lokalt i Gävle med ett flertal medarbetare med hög kompetens inom områdena, säger Anders Nilsson resultatområdesansvarig på Know IT. Know IT AB (publ) är ett konsultföretag som bidrar till sina kunders framgång genom att utveckla och ta långsiktigt ansvar för värdeskapande IT-lösningar. Verksamheten omfattar allt från uppbyggnaden av komplexa databaser till kommunikationssystem som integrerar olika kanaler och information. Sedan starten 1990 har Know IT vuxit till ca 300 medarbetare som finns representerade på tiotal orter i Sverige. Know IT AB (publ) är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För mer information om Know IT besök gärna www.knowit.se För mer information kontakta: Patrik Syrén, informationsdirektör Know IT AB (publ), 08-700 66 00 eller 0730-74 66 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/15/20030115BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/15/20030115BIT00110/wkr0002.pdf