Ramavtal med norska justitie- och polisdepartementet

Know IT Objectnet har ingått ramavtal med det norska justitie- och polisdepartementet om leverans av konsulttjänster för utvecklande av en integrerad systemportfölj inom justitiesektorn. Målsättningen med projektet är att utveckla en systemportfölj i syfte att effektivisera informationen och informationsflödet inom och mellan olika sektorer (polisen, den högre åklagarmyndigheten, domstolarna och kriminalvården) samt mot externa parter. Ramavtalet gäller under 3 år och Know IT kommer att vara involverat i alla huvudaktiviteter i det mest omfattande IT-projektet någonsin inom Norges justitiesektor.

Know IT kommer att leverera konsulttjänster inom program- och arkitekturkoordinering, harmonisering och standardisering, nätverksarkitektur, teknisk utvärdering och anskaffande av ny teknologi, specifikation och anskaffande av applikationer inom delsektorerna samt ansvara för kvalitetssäkring av projekt.

Know IT valdes som en bland fem leverantörer i konkurrens med femton förhandskvalificerade leverantörer i anbudsprocessen. Know IT fick ramavtalet på grund av sin höga kompetens inom modern systemutveckling och på grund av företagets stora erfarenhet av liknande uppdrag.

– Vi är stolta över att vi valdes som ramavtalsleverantör till detta stora och viktiga IT-projekt för justitie- och polisdepartementet. Elektronisk samverkan inom justitiesektorn och rättsväsendet är ett prioriterat område och vi ser fram mot att kunna bidra till en bättre samverkan och därmed stora effektivitets- och kvalitetsvinster, säger Erik Amundrud, vd hos Know IT Objectnet.